02.11.2018. Odvoz smeća biće organizovan preko vikenda da se sanira stanje na terenu

Ispis E-mail

Iako je odvoz otpada protekla dva dana bio otežan, građani ne bi trebalo da budu zabrinuti, jer prekida u pružanju ove usluge neće biti.

kontejneri_ilicka

Nakon što je prije dva dana istekao rok za angažovanje četiri autosmećare po osnovu Ugovora za operativni lizing, danas su uzete u zakup dvije autosmećare, te će ekipe radne jedinice Čistoća raditi na poslovima prikupljanja i odvoza smeća i u dane vikenda, da bi se početkom naredne sedmice normalizovalo stanje u ovoj oblasti.

“U postupku koji je Upravni odbor odobrio prije dva dana, mi sada idemo na nabavku četiri autosmećare u zakup na period od mjesec dana. Jedna smećara je već angažovana a druga će biti do kraja dana. Ta opcija nam je sada preostala, jer su raniji tenderi za nabavku vozila u vlasništvo i za iznajmljivanje na duži period, bili blokirani žalbama i nisu okončani na vrijeme. Napravili smo raspored za tri smjene, angažovali potreban broj radnika i vozača i trebalo bi da do kraja ove sedmice saniramo stanje na terenu. S tom procedurom nastavljamo dalje i nadam se da ćemo u ponedjeljak imati četiri autosmećare, a početkom iduće sedmice i normalizovano stanje kada je riječ o odvozu otpada”, rekao je direktor JP “Komunalno Brčko” Mirsad Đapo.

Iako je Vlada Brčko distrikta BiH preduzeću odobrila grant sredstva u iznosu od 1,2 miliona KM upravo za nabavku vozila za potrebe radnih jedinica preduzeća, među kojima i specijalnih vozila za potrebe RJ Čistoća, najprije je bilo potrebno izraditi program za realizaciju granta, a nakon što je program usvojen, sredstva su postala operativna. Tada je i raspisan tender za kupovinu vozila.

“Iako su tenderi na vrijeme raspisani, iako su procedure maksimalno ubrzavane, a složene su, sami tenderi traju dugo, po tri mjeseca, blokirani su sa žalbama, prave ih profesionalne kuće sa advokatima, čini se da je bitnije da se namire advokatski troškovi, nego da firma koja se prijavila nešto i proda kroz taj tender. Sa druge strane, tu je i dalje prisutna sprega unutrašnjih, iz preduzeća, i spoljnih faktora, koja nam stvara dodatne probleme,” ističe direktor Đapo i dodaje da su ponude za izdavanje vozila u zakup na mjesec dana poslane i lokalnim firmama i preduzećima van Distrikta, a naravno, najpovoljnija ponuda uzima se u razmatranje.

“Paralelno nastavljamo sa aktivnostima da nabavimo vozila u vlasništvo, jedna procedura je pri kraju, Pravobranilaštvo Distrikta je dalo mišljenje za jedan lot, za drugi uskoro očekujemo odgovor i nadam se da ćemo do kraja mjeseca imati vozila u svom vlasništvu”, kaže direktor javnog komunalnog preduzeća Brčko distrikta BiH.

JP “Komunalno Brčko” je do sada imalo četiri kamiona za odvoz smeća u pogonu, a analizama se pokazalo da je taj broj nedovoljan da se kompletan odvoz obavlja u jednoj smjeni, te da su česti kvarovi na vozilima u zadnje vrijeme dovodili do situacija u kojima je smeće prikupljano i voženo i u dvije, pa čak i tri smjene, da bi obaveze prema građanima bile ispunjene. Stoga preduzeće planira da do kraja godine nabavi sedam vozila za odvoz otpada, da bi usluga prikupljanja komunalnog otpada bila realizovana kontinuirano i bez problema u radu.

 
              iso 9001 iqnet gis_jpkomunalno brcko_smart_city_banner

 

facebook- 

KONTAKT::

                                             Copyright © 2012 JP Komunalno Brčko - ЈП Комунално Брчко                                       

::MAPA SAJTA